שתף |

סודות עולם צילום המזון | קוּק אנד שוּט

הסודות המלוכלכים של עולם צילום המזון –
מה עושים צלמי המזון כדי להפוך את המנה לפוטוגנית במיוחד?

 

עולם הפרסום והשיווק מפתה אותנו, הצרכנים, במוצרי מזון צבעוניים,חיים ופוטוגניים במיוחד.אבל זה לא כמו שזה נראה. מרבית ממוצרי המזון המתפרסמים במודעות או בפרסומות אינם כלל מזון אלא תכשירים ועזרים אחרים שגורמים למוצר להיראות פשוט טוב יותר.

ספרי בישול עושים זאת, מגזינים רבים מכירים את זה וכל זאת כדי שנאמין כי המוצר כ"כ יפה ולכן כדאי שנקנה אותו!!! (או נכין אותו)


אם נציץ קצת יותר מקרוב נגלה כיצד בכל זאת גורמים לנו להאמין איזה יופי יש באוכל.
למען האמת, אין ספק שאוכל נראה טוב ואנחנו אוכלים עם העיניים אבל בואו נגלה איך המקצוענים עושים זאת באמת...

 

  


בעולם האמיתי יש דברים שלא ממש הולכים לפי רצוננו.כך לדוגמא קשה לצלם אוכל כי למרות שהמוצר יכול להיות טעים במיוחד הוא נראה ממש רע בתמונה.

לפניכם התעלולים הידועים של צלמי המזון .כיצד הופכים מנות למפתות במיוחד.וכן, אל תתפלאו אם בכתבה על מזון אתם תקראו על משחת נעליים, שמן מנוע ועוד דברים מוזרים אחרים.


הנה הסודות המפתיעים של עולם עיצוב המזון –הכלים שבהם נעזרים בצילום מזון:


פיסות קרטון וסיכות- המבורגר מושלם קשה לצלם במיוחד כאשר ההמבורגר גדול עם שכבות רבות. הרוטב יכול להיספג.הלחות של הבשר נספגת בלחמנייה וזה מתכון לאסון בעולם הצילום.לכן,כשההמבורגר ממוקם,השכבות מופרדים עם קרטון או פלסטיק כדי למנוע ספיגה ומעיכה. מאחורי כל פריט מסתתרות גם סיכות כדי להחזיק את הכול במקום.


ספריי לשיער- בעת צילום פרוסת עוגה, האוויר והאור גורמים לעוגה להתייבש. אבל תרסיס שיער חלק מקבל את מראה העוגה הטריה והטעימה.


גליצרין- גליצרין הוא נוזל חסר צבע וריח , שמנוני וצמיגי שבעזרת מכחול ניתן לטבול בו ולהבריש פירות ים ולזלף חסה כדי לחזק את הצבע של "טריות" כאילו מדובר במאכלים שטופים ועסיסיים.


קוביות קרח מפלסטיק-  (אקריליק בדרך כלל) לא נמסות ולא הורסות את מראה המשקה.


שעווה רכה-  מכירים את הטפטוף המושלם של הרוטב המבריק בצד הקינוח ? תוספת קטנה של שעווה רכה בצורת טיפה ושמים אותו במקום הרצוי.


שמן מנוע- בו משתמשים כדי להפוך את הרטבים והסירופים לפוטוגניים ומבריקים במיוחד.


דבק לבן- אוהבים חלב? תחשבו שוב כשתראו את הפרסומת הבאה לחלב. חלב לא מצטלם נהדר ולכן משתמשים בדבק שנראה מעולה אבל טעים בהרבה פחות (יש ילדים שיתווכחו איתכם)


גלוקוז נוזלי- באמצעותו אטריות שומרות על מבט חם וטרי.


מבער- המבער, כי להבעיר ולהכהות את הקצוות של קציצות המבורגר/עוף שייראה כאילו הרגע היה על הרשת.


קיסמים-  כדי שהכריכים יישארו ככריכים אחידים (כן,הם ענקיים ומלאים אבל הם לא מתפרקים (-: 


פינצטה-  מיועדת לא רק לנשים אלא גם לבחירה מדוקדקת של אטריות/נודלס כך שניתן יהיה למקם אותם בצורה טובה


משחת נעליים חומה- כדי לצבוע את הבשר היטב כאילו הרגע ייצא מצלייה.

 

נכון לרגע זה, תעשיית הפרסום מצליחה "לעבוד" עלינו היטב .

המזון שמצטלם נתפס כמושך במיוחד.אין ספק שמדובר באומנות של ממש וצלמי מזון זקוקים לסבלנות של ממש.קיצורי הדרך של הצלמים הם הדרך שלהם להשגת תמונות מוצלחות.אי אפשר להאשים אותם.

זה נראה טעים!!!


בכל אופן אני מכינה היום רוטב לסלט. הלכתי למוסך. smiley